Polityka prywatności
§1 Postanowienia ogólne
- Niniejsza polityka prywatności, dalej zwana jako „Polityka” określa zasady przetwarzania danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem serwisu internetowego, funkcjonującego pod adresem: ogłoszeniasyndyka.pl, dalej zwanym jako „Portal”.
- Administratorem danych osobowych jest: jest DOREST SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Warszawie, dalej zwaną jako „Dorest”, pod adresem ul. Bukowińska 2 lok. 39, 02-703 Warszawa, NIP: 5213834163 , REGON: 380761115, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy
w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000740523, dalej jako „Administrator”.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez Administratora jest:
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – ogólne rozporządzenie o ochronie danych („Rozporządzenie” lub „RODO”),
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Dz.U. 2019, poz. 1781, dalej, jako „Ustawa”.
- Kontakt w zakresie ochrony danych osobowych należy kierować bezpośrednio do Administratora za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: kontakt@ogłoszeniasyndyka.pl
- W ramach zawartości ogłoszeń umieszczanych na Portalu mogą znajdować się linki do witryn zewnętrznych zarządzanych przez podmioty trzecie. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za zasady przetwarzania danych osobowych i zasady wykorzystywania plików cookies przez operatorów witryn zewnętrznych. Szczegółów w tym zakresie należy szukać w politykach prywatności witryn zewnętrznych.
§2 Zakres zbieranych danych
- Administrator gromadzi następujące dane użytkowników posiadających konto w Portalu, zwanymi dalej, jako „Użytkownicy”: imię, nazwisko, numer licencji doradcy restrukturyzacyjnego, adres email, numer telefonu oraz dane wymienione w ust. 2 poniżej.
- Administrator nie gromadzi danych osób korzystających z Portalu jako osoby niezalogowane.
§3 Cele przetwarzania, okres przechowywania oraz zakres danych
- Administrator przetwarza dane osobowe przez okres i w zakresie zależnym od celu ich przetwarzania.
- Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit a) i c) Rozporządzenia w celu obsługi Portalu tj. realizacji umowy zawartej z użytkownikiem, którą pozostaje Regulamin Portalu. Dane są przechowywane przez okres niezbędny do wykonania, rozwiązania lub wygaśnięcia umowy. Zakres danych to: imię i nazwisko, nazwa przedsiębiorstwa, NIP, KRS, adres, adres prowadzenia działalności gospodarczej, numer telefonu, adres e-mail.
- Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia w zw. z art. 86 § 1 ustawy z dnia 29 stycznia 1997 roku Ordynacja Podatkowa lub art. 74 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości w celu prowadzenia ksiąg rachunkowych. Dane są przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa nakazującymi Administratorowi przechowywanie ksiąg podatkowych (do czasu upływu okresu przedawnienia zobowiązania podatkowego, chyba że ustawy podatkowe stanowią inaczej) lub rachunkowych (5 lat, licząc od początku roku następującego po roku obrotowym, którego dane dotyczą). Zakres danych to: imię, nazwisko, nazwa przedsiębiorstwa, NIP, KRS, adres.
- Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia w celu nawiązania kontaktu z Administratorem poprzez wiadomość e-mail lub telefon przez osobę niezwiązaną z Administratorem na podstawie jakiejkolwiek umowy. Dane przetwarzane są do momentu odwołania zgody przez Użytkownika, a po odwołaniu zgody przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń, jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Zakres danych to: w przypadku kontaktu za pośrednictwem e-mail: imię, nazwisko, adres e-mail oraz dane dobrowolnie zamieszczone w treści wiadomości przez Użytkownika, a w przypadku kontaktu telefonicznego: imię, nazwisko, numer telefonu oraz dane dobrowolnie udzielone w trakcie rozmowy przez Użytkownika.
- Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia w celu nawiązania z Administratorem poprzez wypełnienie formularza kontaktowego lub za pośrednictwem chatu przez osobę niezwiązaną z Administratorem na podstawie jakiejkolwiek umowy. Dane są przechowywane do momentu odwołania zgody przez Użytkownika, a po odwołaniu zgody przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń, jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Zakres danych to: imię, nazwisko, adres e-mail, nr telefonu oraz dane dobrowolnie zamieszczone w treści wiadomości przez Użytkownika.
- Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie 6 ust. 1 lit. c) i f) Rozporządzenia w celu obsługi reklamacji. Dane będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji procedury reklamacyjnej. Reklamacje mogą być ponadto archiwizowane w celu możliwości wykazania w przyszłości przebiegu procesu reklamacyjnego.
- Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) i f) Rozporządzenia w celu prowadzenia marketingu oraz zapewnienia jak najszerszej obecności w Internecie. Dane są przechowywane do momentu odwołania zgody przez Użytkownika, a po odwołaniu zgody przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Zakres danych to adres: email, imię i nazwisko.
- Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora. Dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej przez Administratora działalności gospodarczej. Okres przedawnienia określają przepisy prawa, w szczególności Kodeksu cywilnego. Zakres danych to: imię i nazwisko, nazwa przedsiębiorstwa, NIP, KRS, adres, adres prowadzenia działalności gospodarczej, numer telefonu, adres e-mail.
§4 Ochrona danych osobowych
- Administrator dokłada szczególnej staranności w zakresie poszanowania prywatności osób nawiązujących kontakt z Administratorem oraz Użytkowników.
- Administrator gwarantuje poufność wszelkich przekazanych danych osobowych oraz zapewnia podjęcie wszelkich środków bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych wymaganych przez przepisy o ochronie danych osobowych, w tym przepisy Rozporządzenia i Ustawy. Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione.
- Administrator stosuje zabezpieczenia informatyczno-techniczne służące ochronie przekazywanych przez Użytkowników danych osobowych przed przypadkowym, niezgodnym z prawem lub nieuprawnionym ich zniszczeniem, utratą, przeróbką, ujawnieniem, użyciem lub dostępem do nich. Dane osobowe udostępniane są wyłącznie tym podmiotom, którym są one niezbędne do realizacji zadań i są one przetwarzane wyłącznie w celach opisanych w Polityce.
- Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone w Portalu, zostają zaszyfrowane w komputerze Użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
- Hasła Użytkowników są przechowywane w postaci hashowanej. Funkcja hashująca działa jednokierunkowo – nie jest możliwe odwrócenie jej działania, co stanowi obecnie współczesny standard w zakresie przechowywania haseł Użytkowników.
- W celu ochrony danych Administrator regularnie wykonuje kopie bezpieczeństwa.
§5 Uprawnienia użytkownika
- Użytkownik ma następujące prawa wynikające z przetwarzania jego danych osobowych:
- prawo żądania dostępu do własnych danych osobowych – Użytkownik ma prawo do uzyskania potwierdzenia czy Administrator przetwarza jego dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, jest uprawniony do uzyskania dostępu do danych oraz otrzymania informacji dotyczących danych takich jak np.: cel przetwarzania, kategorie danych, informacje o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane zostały lub zostaną ujawnione, planowany okres przechowywania danych osobowych bądź kryteria ustalania tego okresu; powyższe prawo obejmuje również prawo do otrzymania bezpłatnie kopii danych (za wszelkie kolejne kopie, o które zwróci się Użytkownik, Administrator może pobrać opłatę w rozsądnej wysokości wynikającej z kosztów administracyjnych),
- prawo do sprostowania danych osobowych(gdy są one nieprawidłowe), co obejmuje także wniesienie żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych,
- prawo do usunięcia danych osobowych(tzw. „prawo do bycia zapomnianym”), w następujących okolicznościach: gdy dane osobowe Użytkownika nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane, Użytkownik cofnął zgodę na ich przetwarzanie i nie istnieje inna podstawa przetwarzania danych, Użytkownik wniósł sprzeciw wobec przetwarzania, dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem, dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w Prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator, dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych, gdy: Użytkownik kwestionuje prawidłowość danych osobowych (na okres pozwalający Administratorowi sprawdzenie prawidłowości tych danych), przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Użytkownik sprzeciwia się usunięciu danych, Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są jednak potrzebne Użytkownikowi do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, Użytkownik wniósł sprzeciw wobec przetwarzania do czasu stwierdzenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu Użytkownika,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, gdy: Użytkownik nie chce, aby Administrator przetwarzał dane osobowe Użytkownika,
- prawo do przenoszenia danych, w tym otrzymania od Administratora w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego danych osobowych, które dostarczył Użytkownik, w tym prawo żądania by dane osobowe zostały przesłane przez Administratora bezpośrednio innemu Administratorowi (o ile jest to technicznie możliwe),
- prawo do cofnięcia wyrażanej zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie (przy czym cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej zgody przed jej cofnięciem),
- prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Użytkownik uzna, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia.
- W razie jakichkolwiek pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz w celu realizacji powyższych uprawnień należy skontaktować się z Administratorem poprzez wiadomość e-mail.
§6 Reklamacje
- Jeżeli Użytkownik składa reklamację, przekazuje dane osobowe zawarte w treści reklamacji, które obejmują imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, adres do korespondencji. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, by złożyć reklamację.
- Dane przekazane Administratorowi w związku ze złożeniem reklamacji lub odstąpieniem od umowy wykorzystywane są w celu realizacji procedury reklamacyjnej (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), a następnie w celach archiwalnych, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Dane będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji procedury. Reklamacje mogą być ponadto archiwizowane w celu możliwości wykazania w przyszłości przebiegu procesu reklamacyjnego.
- W przypadku danych zawartych w reklamacjach Użytkownik nie ma możliwości sprostowania tych danych. Nie może również sprzeciwić się przetwarzaniu danych oraz domagać się usunięcia danych do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy. Po upływie terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy Użytkownik może jednak sprzeciwić się przetwarzaniu przez Administratora danych, jak również domagać się usunięcia danych z bazy.
§7 Przekazywanie danych
- W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Użytkownikiem umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców jak: dostawcy usług księgowych, prawnych i doradczych czy firm hostingowych.
- Wszystkie podmioty, którym Administrator powierza przetwarzanie danych osobowych gwarantują stosowanie odpowiednich środków ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych wymaganych przez przepisy prawa.
- Z każdym z podmiotów przetwarzających, stosownie do art. 28 ust. 3 Rozporządzenia, Administrator ma podpisaną umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych.
- Administrator może mieć obowiązek udzielania informacji zebranych przez Portal upoważnionym organom na podstawie zgodnych z prawem żądań w zakresie wynikającym z żądania.
§8 Pliki COOKIES
- Portal korzysta z plików cookies.
- Podczas pierwszej wizyty na stronie internetowej Serwisu wyświetlana jest informacja na temat stosowania plików cookies wraz z pytaniem o zgodę na wykorzystywanie plików cookies.
- Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Portalu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Portalu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Administrator wykorzystuje narzędzia funkcjonujące w oparciu o pliki cookies, zarówno własne, jak i pliki cookies podmiotów trzecich.
- Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Portalu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Portalu.
- Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach utrzymanie sesji użytkownika Portalu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła.
- W ramach Portalu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
- Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika oraz osoby niezalogowanej odwiedzającej Portal. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
- Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Portalu.
- Administrator korzysta z narzędzia Google Analytics w celu tworzenia statystyk i ich analizy oraz optymalizacji działania Portalu. Google Analytics w sposób automatyczny gromadzi informacje o korzystaniu z Portalu. Zgromadzone w ten sposób informacje są najczęściej przekazywane do serwerów Google. W ramach korzystania z Google Analytics Administrator nie gromadzi jakichkolwiek danych osobowych.
- Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www.
- W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:
- Edge
- Internet Explorer
- Chrome
- Safari
- Firefox
- Opera
Urządzenia mobilne:
- Android
- Safari (iOS)
- Windows Phone
§9 Hosting
- Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwerach operatora: STATNET.
- Firma hostingowa w celu zapewnienia niezawodności technicznej prowadzi logi na poziomie serwera dedykowanego należącego do Portalu.
- Dane powyższe są wykorzystywane jedynie dla celów administrowania serwerem. Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania Portalem, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.